(5) نفر 1
آموزش شبکه کردن سیستم های کامپیوتری

آموزش شبکه کردن سیستم های کامپیوتری

گاهی اوقات نیاز داریم اطلاعات یک کامپیوتر را روی کامپیوتر دیگر وارد کنیم . بهترین و مطمئن ترین روش برای اینکار شبکه کردن کامپیوترها می باشد ، با شبکه کردن کامپیوترها علاوه بر انتقال فایلها می توان از پرینتر و اینترنت مشترک استفاده کرد و چت و گفتگو بین کاربران سیستم ها را انجام داد.

   ۱۴۰۲ شنبه ۴ شهریور

برای شبکه کردن کامپیوترها در مرحله ی اول بررسی می کنیم کامپیوترها دارای تجهیزات شبکه و پورت lan باشند ( البته پورت lan در همه ی مادربردهای جدید موجود است ). سپس یک کابل شبکه به اندازه ی طول فاصله ی کامپیوترها از هم تهیه کرده و کامپیوترها را بوسیله ی کابل شبکه به هم متصل می کنیم ، پس از نصب کابل باید  دقت کنیم چراغ کارت های شبکه روشن شده باشد و در لپ تاب ویندوز کابل را شناسایی کرده باشد. پس از نصب کابل شبکه تنظیمات مربوط به شبکه را می بایست انجام دهیم .
در ابتدا  workgroup هر دو کامپیوتر را یکسان می کنیم ،  برای اینکار روی آیکون computer کلیک راست کرده و properties  را انتخاب می کنیم سپس در قسمت پایین صفحه سمت راست ، روی گزینه ی ...change کلیک می کنیم و در ویزارد باز شده نام مورد علاقه ی خود را وارد می کنیم این کار را روی کامپیوتر دیگر نیز به همین صورت انجام می دهیم . نام workgroup در هر دو کامپیوتر باید یکسان باشد ، اما در قسمت computer name  نامهای متفاوتی را برای کامپیوترها انتخاب می کنیم  و در نهایت کامپیوترها را ری استارت می کنیم .








در مرحله ی بعد می بایست تنظیمات آی پی های کامپیوتر ها را انجام دهیم . به قسمت کنترل پنل رفته و network& sharing را انتخاب می کنیم ، سپس روی آیکون Local Area Connection کلیک کرده پنجره ی زیر نمایان می شود .


روی گرینه ی properties  کلیک کرده و گزینه ی internet protocol ver4 را انتخاب می کنیم و مجددا روی  properties  کلیک می کنیم ، در این مرحله IP Address را به صورت زیر وارد می کنیم .

به طور مثال در کامپیوتر اول 192.168.1.10 و در کامپیوتر بعدی 192.168.1.20 را وارد می کنیم . در این مرحله دو کامپیوتر با هم شبکه شده اند و از این پس به راحتی می توانیم فایلها را به اشتراک بگذاریم .

نظرات راجع به این مقاله

اولین  قبلی  0 ردیف  بعدی  آخر  
خیر
بله