(1) نفر 1
نحوه سوکت زدن کابل شبکه

نحوه سوکت زدن کابل شبکه

یکی از مهمترین کارهایی که درنصب و راه اندازی شبکه می بایست به دقت انجام شود سوکت زدن کابل شبکه می باشد ، اهمیت این کار به این دلیل است که اگر یکی از سیم ها جابجا شود کل شبکه تحت تاثیر قرار می گیرد .

   ۱۴۰۲ شنبه ۴ شهریور
در ابتدا توسط استریپر یا سیم لخت کن سیمهای داخل کابل شبکه را بیرون آورید . دقت کنید کابل شبکه را بیش از حد لخت نکنید چون در اینصورت سیم ها بدون روکش مانده و به مرور زمان قطع می شوند . در مرحله ی بعد سیمهایی که دو به دو به هم تابیده شده اند را جدا کرده و صاف می کنیم ، اگر سیمها کوتاه و بلند بودند توسط سیم چین یا آچار شبکه آنها را بریده تا اندازه یکسانی داشته باشند .


سپس سیمها را طبق استاندارد در کنار هم قرار می دهیم . برای قرار دادن سیم شبکه در سوکت دو استاندارد T568A و T568B وجود دارد که در اصل تفاوت چندانی با هم ندارند ولی غالبا از استاندارد T568B بیشتر استفاده می شود . توجه کنید اگر سیم های سوکت را بصورت مساوی به هر رنگ دلخواه سوکت کنید ارتباط برقرار می شود اما جهت عیب یابی و انجام اصولی سوکت زدن کابل از استاندارد B استفاده کنید . 

پس از قرار دادن سیم ها در کنار هم با انگشت محل جدا شدن سیم ها را محکم نگه می داریم تا ترتیب آنها به هم نریزد.


سپس قسمت اضافه سیم را با سیم چین قطع می کنیم ( به طور معمول اندازه ی 3 سانت کافی می باشد ) . سپس سیم ها را با دقت به همان ترتیب استاندارد وارد سوکت می کنیم . 

در این مرحله سیمها را تا انتها وارد سوکت کرده و قلاف سیم را در قسمت محافظ سیم سوکت قرار داده و با استفاده از آچار سوکت زن پرس می کنیم .


همین عملیات را در طرف دیگر سیم نیز انجام می دهیم به این ترتیب سیم شبکه آماده است . 


نظرات راجع به این مقاله

اولین  قبلی  0 ردیف  بعدی  آخر  
خیر
بله